HEERHUGOWAARD - Zodra het zonnetje begint te schijnen willen mensen er lekker op uit om nieuwe dingen te kopen. Voor mannen is er niets zo vervelend om tientallen verschillende winkels in te gaan voor een nieuwe outfit. ‘MANNENTAAL’ biedt de oplossing voor mannen die in één keer willen slagen. De klant wordt hier persoonlijk geholpen en er wordt geluisterd en gekeken naar waar de wensen en behoeften liggen.


Alissa (men)

MANNENTAAL stond tot voor kort nog bekend als AlissaMen. Ooit gestart met twee dameswinkels (Schagen & Heerhugowaard) met de naam van toen de eigenaresse Alissa. Uitgebreid met twee herenwinkels, waar ook haar naam in verwerkt werd, het werd AlissaMen. En drie jaar geleden kreeg Petra de kans om de AlissaMen winkel in Heerhugowaard over te nemen. Een geweldige kans die zij met beide handen aanpakte, niet wetende dat Corona een maand later zou uitbreken. Natuurlijk was dit even zuur, maar gelukkig bleven de vaste klanten haar trouw.

Mannentaal
Tegenwoordig komen er steeds meer mensen van buiten Heerhugowaard naar Middenwaard. AlissaMen, jaren een begrip. Maar als de eigenaresse, Alissa, er niet meer mee verbonden is, is een naam die meteen duidelijk maakt dat het een herenkleding winkel is logischer. Dus was nu het moment voor verandering. 'Ik was al een tijdje op zoek naar een andere naam. Ik zat te puzzelen omdat ik op mannen wil overdragen wat wij doen. Dat wij de man en kleding begrijpen (hun taal spreken) en toen kwam ik op ‘MANNENTAAL en dacht ik; Ja dat is het', zo vertelt eigenaresse Petra.' 'Bij de naam ‘MANNENTAAL’ weet iedereen direct dat de winkel op heren gericht is. Een krachtige nieuwe naam, maar natuurlijk is de service en kwaliteit onveranderd. Dit moment hebben we ook meteen aangegrepen om onze ‘Look & Feel’, onze inrichting een upgrade te geven. Een nieuwe naam EN een nieuwe huisstijl. En aan de reacties te horen is dat gelukt! Superblij zijn wij met het enthousiasme. 'Onze collectie selecteren we ieder seizoen met grote zorg en liefde, natuurlijk rekening houdend met de wensen en behoeften van onze klanten

Kledingtrends voorjaar
'We zien bij mannen voor dit voorjaar een breed assortiment aan kledingitems. Waar je voorheen als man alleen een T- shirt of trui met een broek aan had, heb je tegenwoordig meer laagjes voor de mannen. 'Zo is een overshirt niet meer weg te denken uit de kledingkast van een man. Het is een overhemd, maar dan sportief, wat eigenlijk als jasje wordt gedragen met daaronder bijvoorbeeld een leuke polo of t-shirt. Daarnaast zijn de comfortabele travel-kwaliteit overhemden super. Deze zijn bij MANNENTAAL oa verkrijgbaar van de merken ‘The functional shirt’ en ‘Xacus’. Dit voorjaar zien we ook lekker wat frisse tinten, zelfs wat kleur voor de man. Onder andere peach, paars, groen en grijs. En natuurlijk zijn navy (donkerblauw) en alle andere nuances van blauw altijd goed.

Trouwen
Ook voor dit seizoen staan er weer genoeg feestjes en bruiloften op de planning. Door corona is er veel uitgesteld en zal dit zeker ingehaald worden. 'Mede daarom hebben we speciaal ons assortiment uitgebreid voor deze behoefte. Mooie blazers, welke je zowel casual, zakelijk of voor een feestje, kunt dragen. Qua kleuren zijn dan vooral de nude- en beigetinten helemaal in. De dresscode ‘Summer chique’ sluit hier dus goed bij aan”

Aanbod
MANNENTAAL biedt een breed assortiment aan merken: Hugo Boss, Profuomo, Butcher of Blue, Denham, Genti, Replay, PME Legend, Closed, Circle of Trust... en nog vele andere geweldige merken. Voor zowel een casual- als businesslook ben je hier aan het juiste adres. Fijn is ook dat de accessoires, zoals schoenen, riemen, armbanden en underwear ook niet ontbreken! 'Je kunt bij ons langskomen om één item te kopen, maar omdat wij een totaalpakket bieden (we kleden je van top tot teen), is dat een reden waarom klanten terugkomen. We laten zien hoe een klant zijn outfit helemaal compleet kan maken!!'Als extraatje hebben we ons klanten ‘loyalty spaarsysteem’, waarbij je met je aankopen punten kunt sparen voor een gratis cadeaubon' vertelt Petra tenslotte nog. Een goede reden voor iedere man om eens in de winkel langs te gaan. Natuurlijk zijn zij ook te volgen voor hun assortiment en de nodige inspiratie op Facebook en/of Instagram of kijk eens op mannentaal.nl.

Dit artikel verscheen eerder in onze lente-editie van Update