ALKMAAR - Op meer dan 350 afhaallocaties ligt voor de tweede keer dit jaar een gloednieuw Alkmaar Magazine voor je klaar. Deze 2e editie van het vernieuwde Alkmaar Magazine is een vervolg op de eerste editie die afgelopen voorjaar enthousiast werd ontvangen: de stapels vlogen weg bij de afhaallocaties en de reacties waren lovend. Het magazine biedt inspiratie voor de herfst en winter, heeft een extra uitgebreide uitagenda én mooie Alkmaarse verhalen. De nieuwe directeur van Stedelijk Museum Alkmaar mocht het eerste exemplaar in ontvangst nemen.
In deze nieuwe editie wordt het levendige karakter van Alkmaar opnieuw benadrukt. Zo worden in de rubriek Alkmaars Trots de studenten van Inholland Alkmaar in de schijnwerpers gezet, die met hun duurzame project niet alleen lokaal lof oogstten, maar zelfs internationale prijzen wonnen. Ook lees je het verhaal van Rowena, die zich razendsnel thuis voelde in onze stad, en wordt de tentoonstelling Alkmaar in Beeld in Stedelijk Museum Alkmaar getipt. Deze bijzondere tentoonstelling neemt bezoekers vanaf december mee op een visuele reis door de stad, in de jaren ’50 en nu.
Het magazine besteedt daarnaast aandacht aan de 150e verjaardag van Stedelijk Museum Alkmaar, nieuwkomers in de stad en natuurlijk aan Alkmaar Ontzet. Daarnaast vind je volop inspiratie voor de Warme Wintermaanden: van evenementen en winkeladressen tot hotspots voor winterse lekkernijen én de nieuwe online adventskalender.
Het eerste exemplaar van de nieuwe editie is overhandigd aan Marrigje Rikken, sinds september 2024 directeur van Stedelijk Museum Alkmaar. Zij benadrukt de waarde van het magazine voor de stad: “Alkmaar heeft enorm veel te bieden – van cultuur en historie tot innovatie en gezelligheid. Dit magazine brengt dat allemaal samen en nodigt iedereen uit om de stad op een eigen manier te beleven. Ik ben er trots op dat het museum daar een plek in krijgt, juist in ons jubileumjaar.”
De enthousiaste reacties op het eerste vernieuwde Alkmaar Magazine waren een enorme stimulans voor Dorien Modderman, hoofdredacteur van het magazine: “Deze nieuwe editie laat opnieuw zien hoeveel verhalen en inspiratie onze stad te bieden heeft. Dat is precies waar we dit magazine voor maken, zodat iedereen hier van kan meegenieten.” Het Alkmaar Magazine wordt uitgegeven door Alkmaar Marketing - onderdeel van Hart van Noord-Holland & partners – en is een uitnodiging aan inwoners en bezoekers om de stad in al haar facetten te ontdekken en te beleven.
Het magazine is gratis verkrijgbaar bij meer dan 350 afhaallocaties in de regio. Denk aan culturele instellingen, sportcentra, restaurants, koffiebars, bibliotheken, wijkcentra, supermarkten, kappers en gemeentehuizen. Uiteraard kun je jouw exemplaar ook ophalen bij de Alkmaar Store | VVV Alkmaar. Je vindt de complete lijst met afhaallocaties én de digitale versie van het magazine op www.inalkmaar.nl/alkmaar-magazine.
Verspreiding vindt plaats in onder meer: Alkmaar, Oudorp, De Rijp, Noordeinde, De Woude, Schermerhorn, Stompetoren, Oterleek, Grootschermer, Driehuizen, Heerhugowaard, Heiloo, Bergen, Bergen aan Zee, Egmond, Egmond aan Zee, Egmond aan den Hoef, Schoorl, Camperduin, Castricum, Limmen, Uitgeest, Akersloot, Broek op Langedijk en Zuid-Scharwoude. Met de overstap van huis-aan-huisverspreiding naar strategische distributiepunten is gekozen voor een bewuste en duurzame aanpak. Lezers kiezen er nu zélf voor om het magazine mee te nemen, een duurzame keuze. Bovendien is het magazine zo óók beter beschikbaar voor mensen die geen ongeadresseerde post ontvangen.