OUDKARSPEL - Toen we op 11 februari ceremonieel de eerste paal sloegen voor ons nieuwe pand konden we nog niet bedenken wat voor bijzonder jaar 2022 zou worden. Een paar dagen later begon de oorlog in Oekraïne, kwamen in enkele dagen flinke stormen over Nederland en werden vanaf maart de coronabeperkingen losgelaten. De samenleving ging weer volledig open en dat hebben we gemerkt.

2022 was zakelijk een uitdagend jaar. De economie piepte en kraakte, personeel- en materiaaltekorten speelden ons allemaal parten. Met name na de februaristormen waaruit een ongekend aantal schademeldingen zijn voortgekomen. Dankzij vereende krachten zijn we hier uiteindelijk goed uitgekomen. De saamhorigheid was groot, wat we ook terug zien in het aantal lokale maatschappelijke projecten dat we samen met jullie mogelijk hebben gemaakt.

Uitdagingen maar ook zeker hoogtepunten. Meest in het oog springend is de oplevering van het nieuwe Portaal voor financieel adviseurs, de benchmark in de markt. Het start- en knooppunt voor innovatieve en succesvolle samenwerkingen in ons distributiekanaal. Jarenlang is hier intensief aan gewerkt maar nu is het toch echt door iedereen in gebruik genomen. Een ander grote klus is de bouw van onze nieuwe kantoorpand waar we inmiddels goed op schema liggen.

Ondertussen gaat de handel door en dat gaat geweldig goed bij Nh1816. De bruto en netto productiecijfers overstijgen de verwachtingen. De bruto premie-inkomsten zijn gegroeid naar € 444 miljoen (€ 417 miljoen in 2021). De portefeuillestand bedraagt inmiddels € 464 miljoen. Ondanks dat de verzekeringstechnische resultaten onder druk staan komt de netto combined ratio naar verwachting uit op een bevredigende 90%.

Elke maand sluiten, dankzij de samenwerking met financieel adviseurs, veel nieuwe verzekerden bij ons aan en groeien we gestaag richting 500 miljoen euro omzet. Mooi om te zien dat we het uitdagende jaar met een recordmaand aan nieuw gesloten verzekeringen hebben afgesloten. Een duidelijk teken dat we onderscheidend zijn voor de adviseurs en het uitstekend doen naar al onze verzekerden. Dat koesteren wij.

Ruim 60.000 verzekerden hebben afgelopen jaar de moeite genomen de gezamenlijke dienstverlening van Nh1816 en adviseurs te waarderen. De klanttevredenheid over 2022 komt uit op een gemiddelde NPS van 62. Een uitstekende beoordeling!

Ook in 2023 gaan wij verder met product- en procesverbeteringen om ons aanbod duurzaam, relevant en innovatief te houden. Alle complimenten voor onze medewerkers en samenwerkingspartners. Op naar een fantastisch 2023!

Namens alle collega's bij Nh1816 wensen wij jullie een gezond, gelukkig en succesvol Nieuwjaar!