(foto Richard Rood)
Afgelopen weekend werd tijdens het Coolpleinfestival de nieuwe sponsor van Cool kunst en cultuur bekendgemaakt. Martijn Rootring van Rootring-wijnen uit Heiloo/Alkmaar heeft zich voor drie jaar als naamgever van de foyer op de tweede verdieping aan Cool verbonden.


Rootring wijnen

Martijn Rootring richtte Rootring-wijnen op in 2013 vanuit de visie ‘Wijn moet je proeven’. Recent opende Rootring daarom een winkel in het centrum van Alkmaar en ook het sponsorschap van Cool past binnen die visie. Martijn Rootring: “Ik zie kunst, cultuur en wijn als een soort natuurlijk partnerschap, allen gaan over genieten. Een gemeenschappelijke doelgroep dus. Daarnaast liggen mijn roots in Heerhugowaard en de roots van Rootring-wijnen in het bijzonder bij Cool: de eerste proeverij die ik heb gegeven was in Café Cool”

Eva Middelhoff, directeur van Cool, vult aan: “Wij zijn heel blij met het nieuwe partnerschap met Rootring-wijnen. Rootring-wijnen biedt kwaliteitsproducten en richt zich net als Cool op personen die willen genieten van een gezellige avond uit. Dat verbindt.”

Rootring-wijnen foyer

De Rootring-wijnen foyer geeft een prachtig uitzicht over het Coolplein. Naast het gebruik van de bar in de  pauzes van de theatervoorstellingen wordt de foyer regelmatig gebruikt voor bijeenkomsten van de businessclub van Cool en de dit seizoen geïntroduceerde ‘Theaterhap’ voorafgaand aan voorstellingen.