HEERHUGOWAARD - Nadat ruim drie jaar geleden Saturn in Nederland stopte, werd de vestiging in Heerhugowaard een MediaMarkt. Samen met vestigingsdirecteur Ton van Vianen kijken we terug hoe de afgelopen jaren zijn vergaan en waar MediaMarkt naar toe wil.


Renderende vestiging
Over de vraag hoe MediaMarkt Heerhugowaard er tegenwoordig voorstaat, denkt Van Vianen even na. ‘Goed’ besluit hij. ‘Voordat het drie jaar geleden een MediaMarkt werd, was het een Saturn vestiging. Deze vestiging had destijds opstart problemen. Toen het een MediaMarkt werd, was het mijn grootste uitdaging om er een goed renderende vestiging van te maken’. Door de jarenlange ervaring van Van Vianen die management functies bekleedde bij Hema, MS Mode, V&D en MediaMarkt, wist Van Vianen er binnen een jaar een gezonde organisatie van te maken. Op de vraag hoe hij dit binnen zo’n korte tijd heeft kunnen realiseren, reageert hij snel. ‘Voordat ik binnenkwam zat de organisatie ineffiënt in elkaar met medewerkers op de verkeerde management functies. Nadat de organisatie opnieuw was ingedeeld, is er veel marketingkracht achter gezet om de consument bewust te maken dat er een MediaMarkt in Heerhugowaard zit. Met gratis parkeren en vanuit de gehele kop van Noord-Holland eenvoudig en snel bereikbaar’. Hiernaast geeft van Vianen aan dat er nog een enorme groeipotentie in MediaMarkt Heerhugowaard zit, omdat er nog steeds veel consumenten zijn die niet weten dat er in Heerhugowaard een MediaMarkt aanwezig is.

Omslag
Maar de grootste omslag zit volgens Van Vianen in het ontzorgen van de consument. ‘We zijn geen winkel die alleen maar de producten verkoopt, maar die de klant een belevenis biedt, gericht op optimale service’. Het gedrag van de klant is het startpunt bij MediaMarkt Heerhugowaard. ‘We nemen de klant mee op een ‘reis’,waarbij ze inspiratie opdoen en producten kunnen vergelijken. We laten ze ruiken, voelen en proeven. We bieden ze een ervaring: je koopt bij ons niet een tv, maar je koop bij ons tv kijken. Bij het gewenste product bieden we daarom ook extra diensten, service en accessoires.’

Support
Zo beschikt MediaMarkt Heerhugowaard MediaMarkt ontzorgt consumentnu onder meer over een smartbar voor consumenten die problemen hebben met hun smartphone, tablet of computer. Van Vianen: Met de ‘Altijd Aan support’-dienst bieden we de consument hulp bij configuratie, installatie en problemen met hun smartphone, tablet of computer.’ De MediaMarkt verzorgt desgwenst ook installatie van de apparatuur bij de klant thuis. ‘De slimme consument van tegenwoordig ‘is toch niet gek’ (naar het motto van MediaMarkt, red.)’ vindt Van Vianen. ‘De klant bepaalt hoe, waar en wanneer hij/zij ons op zoekt en of hij/zij bijvoorbeeld de installatie van de tv door ons laat uitvoeren of zelf doet.’

MediaMarkt Heerhugowaard is gevestigd aan de Th. Van Doesburgweg 1.

De winkel is goed bereikbaar per auto, en de bezoekers kunnen gratis voor de deur of op het dak parkeren.
Meer informatie op www.mediamarkt.nl/heerhugowaard