HEERHUGOWAARD - Als ondernemer ben je niets zonder je klanten. Als jouw merknaam niet bekend is en je geen nieuwe mensen aantrekt, dan kan je bedrijf nooit lang blijven bestaan. Stilstand is achteruitgang. Ook wanneer je dus al een flink klantenbestand hebt opgebouwd, blijft het belangrijk om aan de naamsbekendheid van je bedrijf te werken. Zo zorg je ervoor dat je bedrijf verder kan blijven groeien en je de concurrentie de baas blijft. Kortom: meer naamsbekendheid, dat wil iedereen wel! Maar hoe vergroot je de naamsbekendheid van jouw bedrijf? Laat je inspireren door de volgende drie tips.

Flyers verspreiden


Flyers verspreiden? In ons digitale tijdperk? Is dat nog wel van deze tijd? We horen het je denken. Toch is een flyer ontwerpen nog altijd een zeer goed idee. Wat veel mensen niet beseffen is dat offline en online marketing niet los van elkaar kunnen bestaan. Deze twee horen elkaar te versterken. Bovendien zorg je er zo ook voor dat mensen die digitaal niet van jou op de hoogte zijn, toch bekend raken met je merk. Je kunt ze bijvoorbeeld wijzen op social media accounts, je website of meer. Andersom werkt dat precies zo. Geloof het of niet, er zijn ook nog altijd mensen die niets met social media doen of nauwelijks internet gebruiken. Dit zien we vooral bij de oudere generatie. Als zij tot jouw doelgroep behoren, is het goed dat ze niet vergeten worden. Met flyers betrek je ze weer bij jouw bedrijf.

Bovendien is flyers verspreiden een relatief goedkope vorm van marketing. Daarnaast is het door de jaren heen zeer effectief gebleken. Juist in deze digitale tijd. Mensen worden immers al overspoeld met online advertenties. Door iets tastbaars te geven, weet jij je te onderscheiden van de massa en snel je merk op de kaart te zetten.

Precies adverteren

Als je kiest voor online adverteren, dan heeft dit als voordeel dat je heel precies op je doelgroep kunt inzoomen. Kanttekening is dan natuurlijk wel dat je weet hoe jouw doelgroep eruitziet. Adverteer je bijvoorbeeld via social media? Dan worden er verschillende vragen gesteld om te bepalen wie jouw advertenties het beste te zien kunnen krijgen. Dat maakt dat je een grotere kans maakt om je merknaam bekend te maken bij de mensen die hier ook echt naar op zoek zijn. Dat leidt tot meer traffic.

Offline en online marketing combineren


De juiste balans tussen offline en online marketing is van essentieel belang voor een succesvolle marketingcampagne. Je kunt je niet enkel richten op de SEO van je website en verwachten dat je daarmee je bedrijf op de kaart zet. Enkel online adverteren is niet genoeg. Offline en online marketingvormen horen altijd samen gebruikt te worden. Zo maak je de grootste kans dat je merk bij mensen blijft hangen. Schakel eventueel een marketeer in om je te helpen bij het bepalen van jouw marketingplan. Zij weten precies op welke vormen je je moet richten en wat het meest succesvol zal zijn voor jouw bedrijf.