De zesde editie van ZEST Magazine, het ledenmagazine van de coöperatieve verzekeraar Nh1816 Verzekeringen, ligt 26 juni op de mat bij 330.000 leden. Het thema van de glossy is ‘Helden’. Alhoewel dit thema eind vorig jaar al was bepaald, is het nu toepasselijker dan ooit.


Aandacht voor bekende én onbekende helden
Dorine van Basten, bestuurslid van de coöperatie Nh1816, vertelt: “Helden zijn overal: van hardwerkende professionals in vitale beroepen tot mantelzorgers, maar ook de mensen die boodschappen doen voor zieke buren of van betekenis zijn voor eenzame ouderen in een zorgcentrum. We wilden in deze editie van ZEST Magazine ook die ‘onbekende’ helden een podium geven, zoals een brandweervrijwilliger, IC-verpleegkundige en een vrijwilliger die in actie komt voor zijn medemens. In deze editie bedanken we bovendien alle helden die zich in de afgelopen tijd hebben ingezet vanwege de coronacrisis. Daarnaast bevat deze ZEST interviews met bekende (nationale) helden als ‘podiumheldin’ Claudia de Breij en ‘kinderheld’ Klaas van Kruistum.”

Helden zijn ook de vrijwilligers van KNRM, die levens redden op zee. Nh1816 is trots om maatschappelijk partner te zijn van KNRM en geeft die helden in ZEST graag het podium dat ze verdienen. Deze aandacht is er ook voor de medewerkers van de Nh1816 Alarmcentrale die dag en nacht klaar staan om verzekerden te woord te staan wanneer ze gestrand zijn op hun vakantiebestemming of dringend medische hulp nodig hebben. Ook een artikel over Stichting Salvage mocht niet ontbreken, want “de brandweer blust en salvage brengt rust.” Een mooie quote van directeur Johan van den Berg.

Ruim 80 adviseurs met eigen ZEST Magazine
Vanuit de keuze om 100% samen te werken met onafhankelijke verzekeringsadviseurs, stelt Nh1816 adviseurs in staat om voor een eigen versie van ZEST Magazine te kiezen. Ruim 80 samenwerkende financieel adviseurs kozen hiervoor. Commercieel directeur Cas Verhage legt uit: “Nh1816 vindt de lokale zichtbaarheid van adviseurs belangrijk. Met een voorwoord van je eigen adviseur en zijn portret op de cover, wordt ZEST nog persoonlijker voor de lezer. ZEST is een cadeau van onze coöperatie Nh1816 aan haar leden. We informeren hen over verzekeringsproducten en de dienstverlening van Nh1816, in samenwerking met onafhankelijk verzekeringsadviseurs. We zijn trots op deze ‘heldeneditie’ van ZEST Magazine. Een bijzondere uitgave in een bijzondere tijd.”

Lancering in nieuw ingerichte zaal Koninklijk Theater Carré
“Vanwege de huidige coronabeperkingen is het nu helaas niet mogelijk om voor de lancering van ZEST Magazine groots uit te pakken”, vertelt Verhage. “Toch konden we op dinsdag 23 juni op een mooie manier stilstaan bij de nieuwe editie, op een wel heel bijzondere locatie: Koninklijk Theater Carré. Vanuit Stichting Goede Doelen Nh1816 steunen wij Carré met donaties waarmee het theater kan vernieuwen, en tevens haar monumentale karakter behoudt.”

De zaal van Koninklijk Theater Carré werd een dag voor de lancering aangepast naar de actuele coronamaatregelen. Per 2 juli gaat de zaal weer open voor speciale publieksvoorstellingen. “Wij hadden dus de primeur om de nieuw ingerichte zaal te bewonderen”, aldus Verhage. “Samen met het maximaal toegestane aantal genodigden (dertig), bestaande uit betrokkenen bij het magazine én adviseurs die dit jaar voor een eigen editie kozen. De bijeenkomst hebben wij op video vastgelegd. Dit delen wij binnenkort met de financieel adviseurs die we dit jaar helaas niet fysiek konden uitnodigen voor de lancering van ZEST Magazine. Op afstand, maar toch betrokken bij elkaar.”